tisdag 7 augusti 2007

Shibuya - ai shiteru

Idag träffade jag Anna i Shibuya. Har hållt mig därifrån eftersom det är helt omöjligt att inte spendera pengar däromkring. Eftersom det skitit sig med jobb så är det också det sista jag bör göra. Jag tog i alla fall med en liten extra peng om jag skulle hitta något nödvändigt. Vem jag försökte lura vet jag inte.
Höll mig rätt duktigt på mattan medan vi vandrade omkring tillsammans. Slog bara till på ett par helt fantastiska tights för en resonabel summa.
Men när Anna åkte hem släpptes draken ut ur sin bur. Jag äntrade Shibuya 109, ett 7 våningsvaruhus med tjejkläder. Varje plan har ca tio butiker. Och det var rea.
Åh herregud, säger jag bara. Så mycket fina grejer. Inte ens provrumsförnedringen x3 kunde stoppa mig. (Försök prova byxor i One size med icke asiatisk lekamen. My hips don't lie...)
Jag måste tillbaka. Jag måste jobba. Jag måste ringa min gamla chef och smöra.

1 kommentar:

Lester Yamamoto sa...

Jag brukade åka upp i 109:an bara för att glo på tjejerna, haha