torsdag 9 augusti 2007

Niku tabenai.

Nyss åt jag en färdigrätt från 7-11. Det brukar gå bra och den här var god. Men eftersmaken påminner tyvärr om kattlåda. Detta trotts att jag avstod den påse konfetti som jag misstänkter var bacon.
Ganska ofta får jag gissa mig till ingredienserna i en rätt via bilder eller genom plasten. Ibland tilltalar jag expediten ungefär så här "Jag äter inte kött. Jag äter inte kyckling. Okej? Okej?" pekandes på mitt matfynd. Grejen är att jag inte ens vet varför jag envisas med att fråga. För till och med på restaurang, när min kompis på perfekt japanska ber om en viss rätt utan kött, så återkommer den med rosa små skinkbitar.
Sushi är det säkraste valet. Och godast. Därför ska jag snart springa till Sushizanmai med min bästa herr Fluga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad är det som maten är upplagd på? Det ser ut som en stor pannkaka eller en konstig omelett...

SY

Anonym sa...

haha det där e innan den kommer på min tallrik. den ligger bara on display there.
LS