tisdag 2 september 2008

Så det här är tydligen jag...


Denise gjorde ett personlighetstest och jag blev givetvis nyfiken.

Enligt testet har min personlighetstyp dessa egenskaper:
Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.

Tyvärr är ju slutet av andra meningen, "som intresserar dem", alldeles för sann.
Jag är helt inkapabel att göra saker som inte intresserar mig. Det är ett handikapp vill jag lova.
Gaaah! Enligt det här testet är jag ju Phoebe i Vänner.

Testet föreslår även karriärer som skulle kunna passa:
Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.

Jag borde bli glad över att testet listar det yrke jag utbildar mig för, men tyvärr tror jag inte på det.

Däremot säger min kompis Hiro att jag kan åka till Hollywood och bli skådespelare.
Och han vet vad han talar om. Han har nämligen åkt dit och inte blivit det.

Annars kan jag ju:
Bli minister.
Viga par och mässa.
Skriva en egen Smelly cat.

1 kommentar:

De sa...

Nu är ju Phoebe min favorit i Vänner, så jag tycker inte att du ska känna att det är så fel.
Det skumma var att jag också fick präst... kanske inte samma sorts präst ;) Journalist blev jag dock inte, designer var väl det som var mest kreativt bland mina yrkesalternativ. Resten var pretty boring.