fredag 6 mars 2009

snurrigt

igår träffade jag en bekant jag inte sett på länge. eftersom han en gång sagt att jag var hans drömtjej kändes det lite extra kul och jag pladdrade på, full av självförtroende. bland annat berättade jag att jag ofta ser en kille på jobbet som är så himla lik honom att jag varit på väg att hälsa flera gånger. "men vad skönt nu vet jag att det inte är du" osv.
oj så tokigt och festligt.
efter fem minuters muntert samtal fattar jag att han inte alls är den person jag tror. han är en helt annan han. som jag visserligen oxå känner. tack och lov.

alltså kan det vara så att jag även känner han på jobbet, eller så existerar det tre lika personer där jag känner två. eller så har jag hittat på dem. eller så borde jag inte ha druckit så mycket i somras. kan inte alla bara bära namnskylt?

Inga kommentarer: