fredag 24 oktober 2008

På planet hem från Tokyo...

blev mina jeans stulna. Inte direkt från min kropp tack o lov. Men ändå.

Som rutinerad flygare har jag med mig ombyte på långflygningar. Så strax efter takeoff skyndade jag till toaletten för att byta till sköna mjukisar. Tillbaka i sätet placerade jag mina jeans högst upp i min väska (som jag på flygsäkert vis placerat under sätet framför mig).
So far, so good.

11-12 timmar senare tyckte jag att det var dags att byta tillbaka. Tänkte att jag skulle se liiite presentabel ut när jag vandrade runt på Heathrow.
Men tji fick jag. För jeansen var borta. Jag letade upp och ner i gången. Frågade min spanske granne. Rotade under sätena...
Tillslut bad jag en flygvärdinna om hjälp. Hon försökte med förklaringen att jag kanske glömt jeansen inne på toaletten. Jag mindes att jag inte spolat ner dem så hon hjälpte mig att leta.

Simsalabim! Några rader fram plockar en skrämd japan fram mina jeans. Han hade suttit och gottat med dem bakom ryggen since god knows when.
Jag väljer att tro att det är det enda han gjorde.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror det var din stalker som satt med dina jeans, kande du inte igen hans rost ???? har han ringt fler ganger ???

Anonym sa...

Haha, jag gissar på att du tvättade jeansen när du kom hem? Just in case of... så att säga ;-)

Sophix sa...

mr. fluga: haha faaaan, hade förträngt honom! nej han har inte ringt, knäppis. men du får gärna ringa.

caroline: korrekt. de rullar andra gången i maskinen.